ofriivilligbarnloshet

Direktlänk till inlägg 11 maj 2012

Hälseneinflammation & andra smärtor

Av Isabella Gonzalez - 11 maj 2012 18:42

Idag fick jag konstaterat att jag har en hälseneinflammation! Oh gud, det känns inte alls bra. Okej att jag knappt kan gå men hade hoppats på att det var en snabb grej som skulle försvinna snart, men nu har jag fotbollsförbud i tre veckor!! Jag tänkte träna röven av mig för att få vara med i första matchen i Malmö. Men neeej, det ser mörkt ut att jag ens kommer få delta.

Jag får gå max en halvtimme, inga promenader på 1-2 timmar. På idrotten blir det styrketräning av armar osv......ah allt utom benen. Så himla tråkigt. Jag är redan uttråkad! Ska iaf ha något anti-inflammatoriskt nu med också. För jag har ju inte alls redan massvis med mediciner.:)


Har även haft sinnessjukt ont i mage och huvud! Vilket blev väldigt jobbigt i skolan och jag var inte alls på hugget... :(

Ska bli så skönt med helg nu. Jag behöver det verkligen.. känner mig så slut i kroppen,fast vi inte ens haft en vanlig skolvecka. Men det är ju alla sjukdomar och mediciner som spökar. Flera gånger trodde jag att jag hade fått min mens.. "nu jävlar!". Går på toa och blev besviken. Har aldrig tidigare haft sådana här problem, så jag blir väldigt rädd ändå.:/


Känner mig redan steril och som om det är helt hopplöst att gå igenom allt detta! Givetvis vet jag att så inte är fallet... ännu.


Längtan är enorm. Jag längtar tills jag får bebis i famnen! Jag vill så gärna. Men kroppen är så envis och full med skit. Det här bara måste gå vägen! Vi upptäckte ju det i tid. Det kan inte vara kört nu....

 
 
Angybridge

Angybridge

11 maj 2012 21:44

Hej :) Det du tycker gällande otrohet håller jag med om till 100 procent ! Vad jobbigt att du har haft det så svårt och att det har satt sina spår så djupt :/ Men vad skönt att du har någon du kan prata med, det är ju jätte bra ! Ser att du har en vilja att ha barn, och är i min ålder. Jag har ochså en stark vilja att hålla min lilla bebis i famnen, och jag och min sambo försöker. Men det funkar inte för mig heller, jag har varit gravid 3 gånger förut och gjort 3 kirurgiska aborter.. Nu när jag väl vill bli gravid, är det skit svårt. I 7 månader nu har det varit negativa resultat :/ Men man kämpar på.. Ha en trevlig kväll :)

http://Angybridge.bloggplatsen.se

Isabella Gonzalez

12 maj 2012 17:51

Hej:)
Ja längtan är enorm, jag har väldigt svårt att glädjas med andra också. Mitt första missfall var nästan i vecka 13, och det var fruktansvärt. Det tog mig jätte hårt! Mitt andra missfall var i samma veva som min tjejkompis var gravid.:(
Så när hon sedan födde sin son kunde jag bara inte komma till bb. Jag skulle själv legat där nästan samtidigt, det gick liksom bara inte att ta sig dit.:(

Jag hoppas verkligen att du får din bebis snart i alla fall!:) Vi är många som kämpar, allt fler än man tror.
Det verkar alltid så enkelt, men tror oftast det är en lång väg.
Brukar tänka på hur mycket som måste gå rätt till.:o

Du har inte fått någon gynekologisk undersökning? bara lite sådär allmänt?
Jag vet att man måste försökt aktivt i ett år innan man utredes och får riktig hjälp. Men man kan finna mycket på ett vanligt VUL också. :o

Önskar dig en trevlig kväll och helg!:)

Det är bara att höra av dig om du vill ventilera lite eller bara prata skit. :D

Kram:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella Gonzalez - 14 maj 2012 23:40

Vilken händelserik dag! Det blev inget besök på den eventuella praktikplatsen. Jag fick "handikapp-träna" på gymmet idag på idrotten. Med det menar jag att jag gjorde allt utom det som krävdes styrka från hälarna/vaderna. Sen hade vi prov i Adminis...

Av Isabella Gonzalez - 13 maj 2012 17:21


Lite ljus i vardagen fick jag den här sköna söndag av solen som skiner och en glad mamma som sjunger med mig.:) Vi drog igång Melodifestival låtarna 2012 på högsta volym och bara sjöng!   Så skönt och roligt. Det var jätte längesen vi gjorde detta. H...

Av Isabella Gonzalez - 13 maj 2012 02:39

Ligger och funderar. Ångesten greppar tag om mig. Oro över allt i livet. Imorgon kan jag bli lämnad av min pojkvän,i mitt huvud. Fast han sa senast idag att det inte kommer att hända. Tänker på att han kommer att tröttna. Tröttna på mina svängningar,...

Av Isabella Gonzalez - 12 maj 2012 17:53

Hej allihopa! Har njutit av en fredag kväll med Tacos till middag med mitt hjärta, mamma och lillebror! Har även kollat på spännande Vampire Diaries, och sedan på filmer in på natten och ätit gott!:) Snart beger jag mig till en vän för en lördag-my...

Av Isabella Gonzalez - 10 maj 2012 16:22

Just nu sitter jag här med jävligt mycket magsmärtor! Jag har så himla ont i magen.... det kom som ett bombnedslag. Jag skulle avsluta en hormonbehandling och få en vanlig menstration. Alla med Endometrios vet hur det är!! Jag väntade och väntade.....

Presentation


Jag är 20 år och ofrivilligt barnlös. Jag lider av sjukdomen Endometrios & tunn slemhinna i livmodern, och framtiden är väldigt oviss. För några år sedan fick jag ett sent missfall, som tog mig jätte hårt. Ännu har jag inte kommit över detta. För ett år s

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards